کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید
سرخط خبرها

حکم اعدام برای مردی که برای انتقام گرفتن از قاتل مادرش در مشهد دست به جنایت زد + عکس

  • کد خبر: ۲۱۲۴۶۰
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
  • ۱
حکم اعدام برای مردی که برای انتقام گرفتن از قاتل مادرش در مشهد دست به جنایت زد + عکس
دیوان عالی کشور با تایید حکم قصاص یک قاتل درحالی به ادعا‌های جنجالی در پرونده «جنایت به سبک ترور» پایان داد که دومین متهم این ماجرای تکان دهنده نیز تبرئه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اواخر تیر سال گذشته بود که صدای شلیک گلوله در جاده روستایی «آبقد» از توابع چناران در حالی ماجرای وحشتناکی را به تصویر کشید که موتورسواری کنار راننده پراید قرار گرفت و از فاصله نزدیک به سر وی شلیک کرد و بدین ترتیب پیکر خون آلود راننده روی دامن مادرش افتاد که در صندلی جلو نشسته بود. فریاد‌های دلخراش مادر، رهگذران و رانندگان عبوری را متوقف کرد، اما موتورسوار از صحنه جنایت گریخت و «محمد» (راننده ۳۷ ساله پراید) نیز جان سپرد.۴ ماه بعد کارآگاهان موفق شدند عامل جنایت مسلحانه را که یاسر نام دارد در زاهدان دستگیر و به شهر جدید گلبهار منتقل کنند. پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت مسلحانه در دادسرای عمومی و انقلاب گلبهار، این پرونده با توجه به حساسیت و اهمیت آن به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و متهم به قتل در حالی پای میز محاکمه ایستاد که مادر مقتول مدعی بود جلال راننده یک دستگاه پژو ۴۰۵ نیز در وقوع جنایت نقش داشته است؛ چراکه او به صورت شاخ به شاخ به طرف پراید حرکت کرد و «محمد» (مقتول) نیز برای آن که با پژو تصادف نکند از جاده خارج شد و در همین حال یاسر (جوان موتورسوار) با سلاح کلت به سوی راننده شلیک کرد.

حکم اعدام برای مردی که برای انتقام گرفتن از قاتل مادرش در مشهد دست به جنایت زد + عکس

درهمین حال جلسات محاکمه به ریاست قاضی هادی دنیادیده و مستشاری قاضی غلامرضا مصطفوی برگزار شد و متهمان زیر رگبار سوالات فنی و تخصصی قرارگرفتند. متهم به قتل مدعی بود که مادرش توسط «محمود» (برادر راننده پراید) و با شلیک گلوله از سلاح شکاری به قتل رسیده است، اما بعد از آن که «محمود» در روند رسیدگی قضایی و با قرار قانونی از زندان آزاد شد، آن‌ها جشن و پایکوبی به راه انداخته اند و استوری در فضای مجازی منتشر کرده اند. به همین دلیل من هم با تهیه سلاح کلت کمری تصمیم به قتل محمود گرفتم، چراکه او مادرم را کشته بود! آن روز هم وقتی به سمت راننده پراید شلیک کردم بعد فهمیدم که پشت فرمان «محمد» برادر محمود بود و من به اشتباه به سمت وی شلیک کرده ام! من به دنبال انتقام از عامل قتل مادرم بودم و نمی‌دانستم که آن روز «محمد» پشت فرمان نشسته است!

در ادامه جلسات دادگاه وکلای مدافع موضوع مهدورالدم را مطرح و ادعا کردند که «یاسر» قاتل مادرش را مهدورالدم می‌دانست، اما به اشتباه فرد دیگری را به قتل رسانده است! اما قضات باتجربه شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی بعد از مشورت‌های قضایی و با استنادات محکم قانونی و شرعی این ادعا‌های جنجالی را رد کردند و درنهایت رای به قصاص نفس یاسر دادند و از سوی دیگر هم «جلال» (راننده پژو ۴۰۵) را به دلیل نبود دلایل محکمه پسند از معاونت در قتل تبرئه کردند.

از سوی دیگر رای مذکور مورد اعتراض وکلا قرارگرفت و پرونده برای ادامه رسیدگی به فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

قضات سپیدموی شعبه ۴۸ دیوان عالی کشور نیز پس از مطالعه سطور این پرونده حساس و با استناد به دلایل آشکار شرعی و قانونی، ادعای جنجالی اعتقاد متهم به مهدور الدم بودن عامل مرگ مادرش را رد کردند و مهر تایید بر رای دادگاه و استنادات دقیق و خدشه ناپذیر قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی زدند.

با استنادات قضات دیوان عالی کشور که به صورت جزئی و تحلیلی در رای مذکور به آن اشاره شده است، ماجرای جنجالی این پرونده حساس در حالی به فرجام رسید که «جلال» (متهم دیگر پرونده) نیز تبرئه شد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
یعنی واقعاقاتل مادرش آزادشده؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->